יום חמישי, 8 באוקטובר 2015

ליווי של עורך דין במקרים של עבירות אלימות


חבלה היא כל פגיעה נראית לעין בגוף: שריטות, פציעות שונות, שטפי דם, וכו', ותקיפה הגורמת לחבלה היא עבירה פלילית הנכללת בהגדרה של עבירות אלימות ומצריכה ליווי של עורך דין פלילי. הענישה על מקרי חבלה משתנה בהתאם לחומרת הפציעה והתקיפה, ולעיתים ניתן לאשים בתקיפה ואלימות גם ללא חבלות מראות לעין. עורך הדין הפלילי מיקי חובה מסביר. 

דרגות חומרה

החוק בישראל מגדיר 3 דרגות חומרה עקרוניות לתקיפה:
תקיפה ללא חבלה, שנכנסת תחת ההגדרה החוקית של עוון, והעונש עליה הוא עד שנתיים מאסר.
תקיפה הגורמת לחבלה ממשית, שנכנסת תחת ההגדרה החוקית של פשע, והענישה המקסימלית עליה היא 3 שנים.

תקיפה בנסיבות מחמירות, הכוללת את שתי ההגדרות הקודמות כאשר משתתפים או נוכחים בעת ביצוען יותר מאדם אחד. במקרה כזה העונשים מוכפלים.
חומרת הנזקים נקבעת לפי חוות דעת הרופאים, ובמקרה שהותקפתם כדאי לגשת מייד לבדיקה רפואית ולהגיש תלונה במשטרה. מומלץ לצלם בעצמכם את הפגיעות בנוסף לתצלומים שיערכו על ידי המשטרה.

הליך פלילי

מכיוון שעבירות אלימות הן עבירה פלילית, גם אם הותקפתם וגם אם הואשמתם בתקיפה, מומלץ לפנות מיידית לעורך דין שילווה אתכם באופן צמוד וידריך אתכם בכל הנוגע להליך הפלילי שאתם צפויים לעבור. ייתכן ועורך הדין יכול לבטל את האישום בזמן השימוע, ובכל מקרה לא כדאי להגיע לאף דיון ללא ליווי משפטי, לא משנה באיזה צד אתם.

נאשם בעבירות אלימות

מי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלימות הופך לנאשם, ויתבע על ידי המדינה. תביעה פרטית על ידי הנפגע יכולה להיעשות במקביל ובנפרד כתביעה אזרחית לצורך קבלת פיצויים. במסגרת המשפט הפלילי חובת ההוכחה היא על התביעה, כלומר על המדינה, שכן כל אדם נחשב זכאי עד שהוכחה אשמתו. עורך דין פלילי המתמחה בעבירות אלימות יכול למזער את הנזקים, להגיע לעסקת טיעון, או לעורר את אהדתו של בית המשפט אם מדובר במקרה חד פעמי שלא היו בו כוונות זדון מלכתחילה ולהקטין את העונש למינימום. כך או כך, אחזור על המלצתי – אם נפגעתם מאלימות או הואשמתם בעבירות אלימות, דאגו לעצמכם לליווי משפטי הולם שעשוי להוות את ההבדל בין האשמה לזיכוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה