יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

עבירות סמים: רכישת סמים באינטרנט. ראו הוזהרתם

מאז ומעולם עשו צרכני הסמים כל שביכולתם כדי לקנות את החומרים האסורים והממכרים, בעוד רשויות החוק והמשפט עושות ככל שביכולתן לתפוס ולהעניש אותם. בשנים האחרונות התפשטה תופעת רכישת הסמים באינטרנט, בשל נוחות ההיעלמות והאנונימיות שהרשת מאפשרת כביכול, אך כדאי לדעת שמדובר בעבירת סמים לכל דבר ועניין, וכי סחר בסמים אינו חוקי, גם כשהוא נעשה באמצעות רשת האינטרנט והעונשים על כך כבדים. עורך הדין הפלילי מיקי חובה מרחיב בנושא.

הענישה

בואו תחיל בנתון שהכי פחות נעים לשמוע: פקודת הסמים בישראל קובעת כי כל מי שמחזיק סמים מסוכנים, כולל מריחואנה, יכול להישלח למאסר של עד שלוש שנים, תלוי בכמות המוחזקת. כאשר מדובר ברכישת סמים באינטרנט האשמה יכולה להיות מומרת באשמה של ייבוא סמים וסחר בהם, והעונש יכול להגיע ל-20 ואף ל- 25 שנות מאסר. שימו לב – ברגע שהזמנתם סמים דרך האינטרנט, גם אם מדובר בכמות קטנה, אתם מוגדרים כסוחרי בסמים ומדובר בעבירה חמורה.


רכישת סמים לשימוש עצמי

פעמים רבות אומרים הקונים כי מדובר ברכישה לשימוש עצמי, ומבקשים לשנות את ההגדרה של סחר בסמים לאחזקה או קנייה לשימוש עצמי, שהן עבירות שהעונש עליהן קל יותר, אם כי כמובן כדאי לזכור שעדיין מדובר בעבירה על החוק. אם תשכרו את שירותיו של עורך דין פלילי טוב ומנוסה הוא יוכל לנסות לשנות את ההתייחסות ולהוכיח כי מדובר בכמות קטנה, לשימוש עצמי, וכי לא היו לכם כוונות לסחור בסמים, אך את התקווה כי תצאו בלא עונש כלל כדאי לבטל כבר עכשיו – מדינת ישראל מחמירה בעונשים על אחזקת סמים, ובעבירות סמים בכלל, גם כשמדובר בסמים הנחשבים "קלים".

ענישה על עבירות סמים

כאמור, מדינת ישראל מחמירה בענישה על עבירות סמים, וזה משהו שכדאי תמיד לזכור. פרטים שגורמים לגישה להיות מחמירה אף יותר הם עבר פלילי, לדוגמא. נאשם בעבירות סמים שאין לו עבר פלילי יקבל עונש קל יותר מנאשם בעבירות סמים שיש לו עבר פלילי, בעיקר אם האישומים הקודמים קשורים גם הם לסמים.

מה יכול לעשות עורך דין פלילי טוב בשביל נאשם בעבירות סמים?

כפי שכבר ציינו, סחר בסמים הוא מהעבירות החמורות ביותר בפקודת הסמים, ולכן עורך דין פלילי טוב יכול בעיקר לנסות ולהקל בענישה, בעיקר אם מדובר בעבירה ראשונה של רכישת סמים לשימוש אישי. במקרים אלה ניתן לרכוש את אהדת בית המשפט ולהמיר את הענישה לעבודות שירות. בכל מקרה ההמלצה החד משמעית היא לא להסתבך בעבירות מסים מלכתחילה, אך אם כבר הסתבכתם שלא בטובתכם, מהרו והתקשרו לעורך דין פלילי שיש לו ניסיון בעבירות סמים, וקוו לטוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה