יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

שבעה כללים חשובים לבחירת עורך דין פלילי

www.mh-law.co.il

לבחור עורך דין לעולם אינו דבר פשוט, כיוון שהשוק רווי עורכי דין המתמחים בתחומים שונים ומציעים הצעות שונות. לבחור עורך דין פלילי קשה שבעתיים כיוון שחיי אדם מוטלים על הכף ולא רק כסף, ועליכם להיות בטוחים שעורך הדין שבחרתם ייצג אתכם נאמנה ויעשה כל שביכולתו עבורכם. לפניכם שבעה כללים חשובים שיקלו עליכם בבחירת עורך דין המתמחה בפלילים.

1. רשיון לעריכת דין

בעריכת דין וייצוג משפטי רשאי לעסוק רק מי שסיים את לימודי המשפטים ואת שנת ההתמחות, ועבר בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין, שילם את דמי החברות וקיבל רשיון לעיסוק בעריכת דין. לעולם אל תשכרו את שירותיו של מי שאינו מצויד באישורים הללו.

2. ההתמחות: פלילים

כל עורך דין מתמחה בתחום משפטי שונה. בדיוק כמו שאורתופד לא יבצע ניתוח לב, כך עורך דין המתמחה בנדל"ן לא צריך לייצג לקוח בתחום הפלילי, ולהיפך. עורך דין הגון לא ייקח לטיפולו תיק משפטי שאינו בתחום ההתמחות שלו, למרות שהחוק אינו שולל זאת, אך האחריות על בחירת עורך הדין היא של הלקוח בלבד.

3. ניסיון מול ותק

ניסיון וותק אינם הולכים תמיד יחד. עורך דין שיש לו ותק של 30 שנה בתחום דיני משפחה אך ללא ניסיון בתחום הפלילי, יועיל לכם פחות מעורך דין שיש לו ותק של 5 שנים בלבד, אך מאחוריו כבר עשרות תיקים פליליים.

4. עורך דין פלילי עצמאי או משרד גדול

ישנם עורכי דין הפועלים באופן עצמאי, ישנם הפועלים במסגרת משרדים קטנים או בינוניים, וישנם משרדי עורכי דין גדולים, שבעליהם מפורסמים בזכות טיפולם בתיקים ידועים שסוקרו בתקשורת בצורה רחבה. לכל משרד כזה יתרונות וחסרונות, ברמת הטיפול והיחס האישי. כדאי לבדוק איזה מודל מתאים לך יותר, ומי בדיוק הולך לטפל בענייניך ולייצג אותך בבית המשפט.

5. סיקור תקשורתי

לעיתים, דווקא כשמדובר בתיקים פליליים, הסיקור התקשורתי יכול להועיל לנאשם, כשהוא יוצר דעת קבל חיובית או שלילית, בהתאם לצורך. אבל כדאי לדעת איך לנהל את הסיקור הזה, ולפעמים עדיף דווקא להתרחק מאור הזרקורים. לכן, אל תסתנוורו מערך דין פלילי מפורסם דווקא, אלא בדקו כיצד נסיונו יכול לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר.

6. צורת עבודה 

כל עורך דין עובד בצורה אחרת. עורך דין פלילי טוב יעבוד בהתאם לאופי התיק ובהתאם לשופט שימונה לפסוק בו. גם לשופטים צורת הסתכלות שונה על הדברים, ואמנם הם כולם פועלים תחת אותו חוק, אך פעמים רבות מפרשים את הנתונים בצורה מעט שונה, וכן יכולים להחמיר או להקל בעונש בהתאם לנסיבות שונות. העדיפו עורך דין שיכול להגמיש את עצמו ולהתאים לנסיבות שלכם בצורה הטובה ביותר.

7. היזהרו מהבטחות והגזמה

הגזמה היא חלק טבעי מכל מכירה, אך מכיוון שבתחום הפלילי מדובר בדיני נפשות, כדאי לא ליפול להבטחות והגזמות. עורך דין פלילי מנוסה יכול להעריך את סיכוייכם לזכות במשפט אך כדאי להיזהר מעורך דין שמבטיח זאת. בסופו של דבר, בעונש אתם תישאו ולא הוא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה