יום ראשון, 18 באוקטובר 2015

עבירות תעבורה פופולאריות: דיבור בטלפון בזמן נהיגה


ישנן מספר עבירות תעבורה נפוצות בישראל: נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לשלט עצור ועוד. אחת מעבירות התעבורה "הפופולאריות" ביותר היא דיבור בטלפון הנייד בזמן נהיגה, המהווה סיכון עצום ליושבי הרכב, לרכבים אחרים בסביבה ולהולכי רגל סמוכים, ובשל הסחת הדעת שהיא עלולה ליצור היא מוגדרת כפעולה בלתי חוקית. עורך דין מיקי חובה סביר על דברי החוק וכיצד להימנע מעבירה מסוכנת זו בקלות.

אשם או לא אשם

במקרים רבים הנהג יודע ומודה כי הוא אשם, ואם הוא נתפס כאשר הוא מדבר בטלפון הנייד הוא משלם את הקנס המוטל עליו ללא ויכוח, אך קיימים מקרים בהם הנהג מכחיש את ביצוע העבירה ומבקש להישפט. אם אכן לא ביצעתם את העבירה המיוחסת וביקשתם להישפט התייעצו עם עורך דין לתעבורה כדי לדעת מה עליכם לעשות. כדאי לדעת כי כאשר אין בידיכם הוכחות לחפותכם, ומדובר במילה שלכם מול מילה של שוטר תנועה, בית המשפט נותן משקל רב לעדותם של השוטרים, בעבירה זו ובנושא של עבירות תעבורה בכלל, ועשוי להרשיע את הנאשם על בסיס עשות השוטר בלבד אם היא אמינה יותר בעיניו מעדותו של הנאשם.

טענות ההגנה 

ישנן שתי דרכים עיקריות להוכחה כי לא דיברתם בטלפון בזמן הנהיגה: פלט שיחות יוצאות ונכנסות הוא ההוכחה הטובה ביותר לאי-דיבור בטלפון בזמן הנהיגה, אך מכיוון שהחוק מתייחס לאחיזת הטלפון ביד ולאו דווקא לדיבור, זה לא תמיד מספיק. לעיתים ניתן להוכיח כי לא היה יכול להיות קשר עין בין השוטר לבין הנהג, ולכן השוטר טעה בזיהוי הסיטואציה. מקרים אלה קשים יותר להוכחה, אך אפשריים בסיועו של עורך דין מנוסה.

לתשומת לב הנהגים

כדאי לשים לב לעובדה כי החוק מדבר על אחיזת הטלפון ביד, כפי שהוזכר, ולא על השיחה עצמה, וכי עצם החזקת מכשיר הטלפון ביד מהווה עבירת תעבורה. לכן, גם אם שוחחתם בטלפון בעזרת הדיבורית אך החזקתם את מכשיר הטלפון הנייד בידכם, מדובר בעבירה הנמנית על עבירות תעבורה. בנוסף, פתיחת הרמקול של הטלפון אסורה גם היא, והחוק קובע כי מותר לערוך שיחות טלפון בנסיעה רק באמצעות דיבורית המותקנת ברכב. היום ניתן לרכוש דיבוריות ניידות ומומלץ מאוד להשתמש בהן כדי להימנע מעבירת תעבורה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה