יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

כל מה שחשוב לדעת על ייצוג משפטי של נאשמים בעבירות אלימות

רמת האלימות הכללית בחברה עולה כל העת, ועבירות אלימות הגיעו לראש הרשימה הלא מכובדת של העבירות הפליליות. את מציאת הסיבה לאווירה האלימה נשאיר לסוציולוגים, אבל מתוך הכרה בעובדה שאלימות היא במקרים רבים הפתרון המיידי אליו אנשים פונים, כדאי שנדע כמה דברים על ייצוג משפטי של נאשמים בעבירות אלימות.
עורך דין עבירות אלימות

הקלות של האלימות

כאמור, אנשים רבים בוחרים באופן אינסטינקטיבי באלימות בשעת כעס, פחד או מצוקה. המניע למעשה אינו משנה לצורך העניין, אצל כל אחד הטריגר יכול להיות שונה, אך התוצאה דומה – אישום בעבירת אלימות. בני נוער משתכרים והולכים מכות, שכנים מתווכחים על חניה ושולפים סכינים. כולנו מכירים את הסיטואציות האלה וכולנו עשויים למצוא את עצמנו חלק מהן. אם נפגעתם בעבירת אלימות, פנו למשטרה מייד. אם אתם חשודים בעבירות אלימות כדאי שתקראו את המאמר הזה.

מהי עבירת אלימות

המונח עבירות אלימות  כולל בתוכו קשת רחבה של עבירות שבמסגרתן נעשה שימוש בכוח. אם האשימו אתכם בעבירת אלימות, נסו לוודא מהי בדיוק העבירה בה אתם מואשמים – דין דקירה אינו כדין אגרוף, ודין איומים אינו כדין תקיפה למטרות חבלה, על אף שכולן עונות לאותה הגדרה רחבה של אלימות.

חשיבות הנסיבות

החוק מעניק חשיבות רבה לנסיבות האירוע, וישנן נסיבות מקילות בכל עבירה כמעט. במקרה של עבירות אלימות ישנה התחשבות בנסיבות בהן מדובר בהגנה עצמית, באיום על חיי מבצע העבירה במידה ולא יבצע אותה, בביצוע עבירה מתוך שכרות ועוד. שיתוף עורך הדין בכל פרטי המקרה חשוב ביותר וקריטי להצלחת עבודתו בהגנה על הנאשם.

שכירת עורך דין פלילי

כמובן שברגע בו מודיעים לכם על החשד נגדכם יש לשכור עורך דין פלילי שיעזור לכם למזער את הנזקים. חלק מתפקידו של עורך הדין הוא להפחית את חומרת העבירה בה אתם נאשמים. כדאי לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין מומחה בפלילים עוד לפני הגעה לחקירה הראשונית, כדי שתגיעו אליה מוכנים. מעבר לכך חשוב מאוד להיעזר בעורך דין פלילי מומחה ומנוסה. בשל גל האלימות הגואה בארץ ובעולם נוטה בית המשפט להחמיר יותר עם נאשמים בעבירות אלימות, ורק עורך דין מיומן יכול לסייע לכם למזער את הנזקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה