יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

עורך דין - הידע שלו הוא הרווח שלכם

 
רובנו נזדקק לשירותו של עורך דין בשלב זה או אחר בחיינו, בהתנהלות מול רשויות, בחתימה על חוזי נדל"ן ועוד. מכיוון שעורך הדין הוא האמצעי העיקרי שיש בידיכם כדי להגן על עצמכם בבית המשפט או בהתמודדות מול גופים כאלה ואחרים, בחירת עורך דין מתאים ומקצועי היא קריטית, וכדי לבחור נכון אנחנו צריכים להבין מה נדרש מעורך הדין המייצג אותנו.

מיהו עורך דין

מי שרשאי לעסוק בעריכת דין וייצוג משפטי ומוגדר כעורך דין הוא מי שסיים את לימודי המשפטים, סיים את תקופת ההתמחות שאורכת 12 חודשים, עמד בהצלחה במבחני הלשכה בכתב ובעל פה, וקיבל מלשכת עורכי הדין את הרישיון לעסוק בכך. כלומר, במדינת ישראל רשאי לעסוק בעריכת דין רק מי שיש לו תעודת עורך דין מטעם לשכת עורכי הדין בישראל. יש להבחין בין הייצוג המשפטי בפני גופים שונים, אותו רשאי לעשות רק עורך דין , לבין עבודה על תיק משפטי, אותה רשאי לעשות גם מתמחה.

 

סדרי הדין

סדרי הדין הם אסופת הכללים וההוראות הקשורים לניהול ההליך המשפטי, כולל צורת הפעולה ולוח הזמנים. בכל תחום משפטי ישנם סדרי דין שונים ועל עורך הדין שלכם להכיר לעומק את סדרי הדין בתחום ההתמחות בו הוא מייצג אתכם. מכיוון שישנם תחומים משפטיים רבים, ולכל אחד מהם סדרי דין שונים, רוב עורכי הדין מתמחים בתחום אחד או שניים. אם אתם מיוצגים על ידי משרד עורכי דין גדול, סביר להניח כי הם מעסיקים עורכי דין המתמחים בתחומים שונים.

דיני ראיות, פסיקות והלכות

בנוסף לסדרי הדין בהם על עורך הדין לשלוט היטב, הוא צריך להכיר גם את הכללים של הגשת הראיות לבית המשפט, את הדקויות בנושא העדויות ועוד, וכן עליו להכיר פסיקות של בית המשפט העליון בעניינים רלבנטיים אשר אינם מוסדרים בחוק. בנוסף עליו להכיר את כללי ההתנהלות מול גופים שונים בתחום התמחותו. כאמור, כמות המידע שעל כל עורך דין לדעת בתחום ההתמחות שלו היא עצומה, ולכן בוחר כל עורך דין התמחות מסוימת אחת.

הידע שלו, הרווח שלכם

כפי שציינו בתחילה, עורך דין מומחה הוא כלי הנשק העיקרי שלכם והיתרון הגדול שלכם במאבקים משפטיים שונים. לכן, הקפידו לוודא כי עורך הדין ששכרתם האו עורך דין מורשה, וכי תחום ההתמחות שלו אכן רלבנטי עבורכם, כדי שתוכלו להפיק את המקסימום מכך שאתם מיוצגים על ידו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה